Подати скаргу
Закрити пошук
23.04.2021

Як налагодити контакт із жителями непідконтрольних територій за допомогою медіа: дискусія медіаекспертів

22 квітня 2021 року відбулася онлайндискусія “Як розповісти світові та тимчасово окупованим територіям правду про Україну?”, яку організувала Комісія з журналістської етики. Учасники зустрічі обговорили, якого контенту потребує аудиторія за кордоном та на тимчасово окупованих територіях (ТОТ), щоб залишатися на українському порядку денному. Модерував дискусію співзасновник “Громадського радіо”, голова Комісії з журналістської етики Андрій Куликов

Про очікування аудиторії від контенту розповіла асоційована членкиня Центру сталого миру та демократичного розвитку, дослідниця медіа та культури Оксана Лемішка. За даними соціологічних досліджень центру, людям з ТОТ важливо побачити в інформаційному порядку денному України себе. Вони відчувають себе покинутими та забутими, ніби про них ніхто не говорить. Тобто людям важливо розуміти, як їх сприймають співгромадяни.

Експертними висновками про те, які запити аудиторій з ТОТ наразі наявні, поділилися генеральна директорка Державного підприємства “Мультимедійна платформа іномовлення України” Юлія Островська та шефредактор телеканалів “Дом” (для аудиторій, що мешкають у тимчасово непідконтрольних районах України) та українського іномовлення під логотипом UA Олексій Мацука

“Люди втомилися від політизованого контенту і потребують контенту, який надав би їм можливість сприймати майбутнє більш оптимістично. Є великий запит на контент, який розважає — наприклад, комедії, або контент, з яким можна подорожувати в умовах пандемії. Саме тому телеканали “МПІУ” мають розважально-інформаційний формат — людям легше його сприймати”, — зазначила Юлія Островська.

Олексій Мацука сказав, що команда телеканалу виробляє контент, спираючись на дані фокус-групових досліджень та відгуки від жителів з ТОТ.

“Люди хочуть почути відповіді про те, як їм сьогодні розв’язати свої проблеми. Важливо, щоб контент не був відірваним від реальності, а порушував дійсно значущі для аудиторії питання”, — сказав шефредактор.

На думку представників каналів, аудиторії, що мешкають поблизу лінії зіткнення на підконтрольній уряду території та у непідконтрольних районах, особливо вразливі до дезінформації, яку розповсюджують кремлівські медіа.

“Соціологічні дослідження показують, що багато людей не довіряють демократичним процедурам, відчувають низький рівень свободи волевиявлення, у них високий песимізм, низький патріотизм, слабкий взаємозв’язок з рештою України та є відчуття недовіри до демократичних інституцій. Саме для подолання цих негативних рис український уряд створив телеканал “Дом”, щоб допомогти інтегрувати ці групи населення до демократичного дискурсу України та відповісти на потреби місцевих мешканців Донбасу та Криму”, — акцентував Олексій Мацука.

Учасники дискусії домовились і далі використовувати стратегію поєднання даних наукових досліджень та соціологію з виробленням редакційних стратегій, що зміцнюють демократію. Найкращі практики та здобуті знання будуть корисними не лише в Україні, а й для будь-яких ЗМІ, які займаються складними проблемами. Питання про те, як створити надійні ЗМІ, подолати соціальні руйнування суспільства та дезінформацію, є надзвичайно актуальними для багатьох країн.           

Поділитись